- - 2024-10-02

Kai rudeniniais gėlių žiedais pasipuošia žemė, ateina Mokytojų diena. 

Nežinau, bet žino kelias. 

Negirdžiu, bet girdi miškas. 

Nematau, bet mato laukas 

Tavo mintį, 

Tavo žodį, 

Tavo sielą…                (Justinas Marcinkevičius) 

 

Šiais žodžiais į mokytojus, mokyklos administraciją ir darbuotojus kreipiasi JJG Balso žurnalistai. Suprasdami, jog Mokytojo duona nėra tokia skalsi ir saldi, pabandė pasidalyti su Jumis, kokį jie mato Mokytojo paveikslą jau įpusėjus XXI amžiui.  

Visi vaikai lanko pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo mokyklas, gimnazijas. Bet ar jie susimąsto apie mokytojo svarbą kasdieniniame gyvenime, jų ugdyme? Daug kam turbūt žinoma, kad mokinio darbo produktyvumą lemia mokinio – mokytojo santykiai. Mokytojas yra vienas iš tų, kuris gali suteikti mokiniams motyvacijos mokytis, siekti tikslų (žinoma, ir mokinys pats to turi trokšti). Mokytojai, kaip asmenybės, tikrai yra skirtingi, turi skirtingus pomėgius, jų kiekviena pamoka yra kitokia. Mokiniui didžiausią įspūdį palieka tos pamokos, kuriose gausu gyvenimiškų istorijų, pavyzdžių bei įdomių, spontaniškų nutikimų. Neįtikėtina yra tai, kad mokytojas net sunkiausiomis temomis geba sudominti mokinius, neleidžia jiems prarasti motyvacijos. Be to, mokytojas tai ne tik žmogus, kuris moko tam tikros disciplinos ar yra sutinkamas tam tikrą dieną toje pačioje patalpoje. Mokytojas gali tapti pavyzdžiu, kaip jaunam žmogui tapti atsakingu, atviru žmogumi. Labiausiai žadina susidomėjimą mokslu tie mokytojai, kurie rodo aistrą savo darbui ir suteikia ne tik žinių, bet ir įtraukia į mokomąjį dalyką. Toks mokytojas įkvepia siekti aukštumų, būti aktyviam ir domėtis, siekti mokslo. Svarbiausia – mokytojas ne tik ruošia egzaminams, bet ir ruošia svarbiausiai – gyvenimo – pamokai. 

Savo įžvalgomis pasidalino Jonas Jackevičius, 26v1 mokinys 

Ir dar. Kiekvienas mokytojas tikrai darbe, pamokoje vadovaujasi šūkiu ar moto. JJG Balso žurnalistai ir surinko tuos „deimančiukus“, kurie mokytojo darbą daro sėkmingą ir kūrybingą. Susipažinkime! 

  • Sėkmė dar ne galutinis rezultatas, nesėkmė – tai ne pasaulio griūtis; svarbiausia nestokoti drąsos tęsti tai, ką pradėjote (direktorė Danguolė) 
  • Ne žodžiais, o darbais mes šloviname Tėvynę (direktorės pavaduotoja Nijolė) 
  • Nesijaudink dėl to, ko negali pakeisti, ir susitelk ties tuo, ką gali sukurti (direktorės pavaduotoja Inga) 
  • Svarbiausia yra žmogaus ryšys su žmogumi (direktorės pavaduotoja Lina) 
  • Geriausios pamokos receptas – vienas pamokos planas, penkiolika netikėtų klausimų ir lašelis improvizacijos (anglų kalbos mokytoja Smiltė) 
  • “Such is life“ (anglų kalbos mokytoja Kristina) 
  • Neleisk, kad tau užliptų ant galvos (anglų kalbos mokytoja Ingrida) 
  • Anksčiau pradedame, vėliau baigiame – daugiau padarome (anglų kalbos mokytojas Saulius) 
  • Svarbiausia elgtis taip, kad neskriaustum kitų. Būti padoriu, nediskriminuojančiu žmogumi (anglų kalbos mokytoja Vilda) 
  • Ir šviesa, ir tiesa/ Mūs žingsnius telydi (lietuvių kalbos mokytoja Dalia) 
  • Kas nori padaryti, ieško priemonių. Kas nenori – pasiteisinimų (lietuvių kalbos mokytoja Laima)  
  • „Veni, vidi, vici – Atėjau, pamačiau, nugalėjau” (lietuvių kalbos mokytoja Inga)  
  • Kas, jei ne tu, jablonskieti?! (lyg susitarusios lietuvių kalbos mokytoja Ingrida ir istorijos mokytoja Renata) 
  • Nepalikti neišspręstų gyvenimo uždavinių ir nepalikti klausimų be atsakymų (matematikos mokytoja Alma) 
  • Mokinių ugdymo strategijos, dalyko dėstymo metodai pirmiausia turi būti paremti meile vaikams (matematikos mokytoja Vitalija) 
  • Nieko nėra neįmanoma (matematikos mokytoja Ramutė) 
  • Mylėti ir matyti kiekvieną mokinį, nežiūrint į tai, ar jam patinka mano dalykas (matematikos ir chemijos mokytoja Vaida) 
  • Fizikai valdo pasaulį (fizikos mokytoja Jūratė) 
  • Suvaidink iki tol, kol tai taps realybe (angl. Fake it ‘till you make it) (biologijos mokytoja Aida) 
  • Siekiu, kad mokiniai suprastų praeitį per tyrinėjimą, analizę ir perspektyvą. „Mąstyk kritiškai, komunikuok aiškiai, suprask giliai“ (istorijos mokytoja Rasa) 
  • Kasdienybė mokykloje – lyg kopimas į kalną. Pasaulyje nėra tokio kalno, į kurį neįmanoma būtų įkopti (geografijos ir fizinio ugdymo mokytoja Dovilė) 
  • Svarbiausia yra nesinervinti (ekonomikos mokytojas Kęstutis) 
  • Svarbiausia – nepakenk! (etikos ir filosofijos mokytoja Nijolė) 
  • Nėra blogų mokinių, yra tik blogi jų poelgiai (tikybos mokytoja Ieva) 
  • Ką darai gerai, darai gerai. Stengiuosi daryti viską kokybiškai, jog visi liktų patenkinti (bibliotekininkė Bronė) 
  • Pasakyk man ir aš pamiršiu; parodyk man – galbūt prisiminsiu; leisk išbandyti ir aš išmoksiu (psichologė Diana) 
  • Kiekvienas vaikas yra svarbus ir nėra neišsprendžiamų problemų, nėra situacijos be išeities (socialinės pedagogės Donata ir Raminta) 
  • Viskas pasidaro darymo būdu (technologijų mokytoja Ilona) 
  • Noriu, kad mokiniai pažintų ir pajaustų konstravimo malonumą (technologijų mokytojas Rimantas) 
  • Nekabinti makaronų (dailės mokytojas Ričardas) 

sužinok apie naujus straipsnius pirmas